söndag 4 december 2011

Lucka 1. Berätta om dig själv

Jag ska försöka undvika att få detta att låta som ett CV, vi får se hur det går.
Jag heter Emelie och fyller 22år den 6e februari. Mitt mellannamn är Astrid och jag är väldigt nöjd med mina två namn. Det finns en gata bakom Dramaten i Stockholm som är uppkallat efter en avlägsen släkting, det är också mitt efternamn.  Är inte riktig nollåtta utan är född i Eskilstuna. Vi flyttade till Stockholm när jag var 2 år.
Jag bor nästan längst ut på blåa linjen mot Akalla tillsammans med mina föräldrar, min lillasyster och två sötiga korkade katter. Området vi bor i är superlungt och jag trivs här, nära till både kossor och köpcentrum.
Gick natur/natur med estet inriktning på gymnasiet för jag visste inte vad jag ville bli, och det vet jag fortfarande inte. Har sedan jag tog studenten jobbat i smyckesbutik och hunnit med en långresa till Asien hösten 2010.  Jag älskar att resa och samlar på kylskåpsmagneter från världens hörn. Tvingar alltid mina vänner att skicka vykort från deras äventyr.
Gillar att fota, men är inte lika duktig att ta med kameran längre som i gymnasiet. Har hela livet varit musikintresserad och pysslig. Samlar på muminmuggar. Tränar inte längre och äter inte särskilt nyttigt. När jag var yngre levde och andades jag konståkning.
Föredrar hemmafester framför krogen. Älskar choklad. Tillhör Apple-sekten. Går ingenstans utan min iPhone men använder fortfarande kalender. Röstar rött. Om mitt liv blir misslyckat blir jag katt-tant.
Detta sammanfattar mig rätt bra tror jag. I alla fall mitt i natten kl. 02.00. Är nattuggla.

Jag i höstas. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...