lördag 7 januari 2012

Lista över 2011.

Listan tagen från niotillfem. Bättre sent än aldrig. 

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Träffa Ellinor i London och gå på fish and ships restaurang


2. Åka till Tallin och Riga med sot


3. Hänga med Lea på Way Out West. Gjorde min vistelse så mycket roligare efter två dödsnätter som funktionär!


4. Popagandafestivalen med lite för mycket rosé 


5. Fleet Foxes konsert på Annexet med Alicia

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Jobba som funktionär på Way Out West, rekommenderas INTE!
2. Vintern som aldrig tog slut
3. Aldrig slutföra det jag börjat
4. När jag var ledsen på midsommarafton
5. Bli utskälld på jobbet för att man tar för mycket ansvar.

Vad har du lärt dig i år?
Att jag ska skita i alla andra och lägga energi på människor jag tycker om. Inte ta mer ansvar än jag får betalt för och inte vara rädd för att saker förfaller. Följ dina drömmar. Håll ekonomin för dig själv.


Blev året som du har tänkt dig?
Nä, sämre. Mycket sämre. 

Vilka kläder har du använt mest?
Svart cardigan och svarta strumpbyxor. Jippi.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Nyfrälst i K-Pop. Girl's Generation (SNSD), Miss A, Shinee, Secret, Sunny Hill

Girls Generation (SNSD) - Genie (japanese version)

Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Disneyfilmer, Studio Ghibli, Amazing race, Idiot abroad, Pan am.

Vad är det vackraste du fått i år?

Fick dessa uggle-lyktor av min sot i alla <3-ans dag present inslagna i en stor röd hjärtask. Och så fick jag rosett-örhängen i silver och ett halsband, favoriterna.

Vad är det bästa du har läst?
År 2011 har inte varit ett bra läsår för mig. Det har gått sakta framåt. Så den bästa boken får bli 1Q84 av Haruki Murakami, del 1. Ser fram emot att läsa de två kommande delarna.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Bestämde mig för något stort. Haft en hemlighet i snart ett år.

Vad var din största framgång 2011?
Byta butik. Istället för att stå ensam i en butik i Sickla så står jag nu med kollegor på Drottninggatan. Närmre hem och kollegor (!!!). Antar att det kan räknas som en framgång att vara tillräckligt bra för att stå och sälja i stan? Kanske?

Bästa köpet?
Min Mac Book Pro som snart är ett år och min Eos 600D som jag skaffade i höstas. Bytte upp min 450D till denna för att kunna filma också. Hade haft min 450D i tre år så jag tyckte det var dags att byta. Och en flygbiljett, men det är hemligt. 

Vad spenderade du mest pengar på?
Onödiga småköp, resor och festival. Förra året gjorde jag tre småresor. Riga och Tallin för första gången och London för fjärde gången. Sen var jag även på Way Out West, Popaganda och Stockholms Filmfestival som också kostade pengar. 
LONDON BABY!

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, dansat, joggat, promenerat. Jag bor väldigt nära ett naturreservat som ger massa motionsmöjligheter som jag inte utnyttjar. När jag väl går ut vet jag att jag älskar doften av skogen och att höra vinden susa i träden. Jag är för lat.

Favoritvideo i år?

Sunny Hill - Midnight Circus

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Vaknade upp hemma efter min svart-vita temafest hemma hos två vänner i midsommarkransen. Det kom så mycket mer folk än förväntat och jag hade jättekul! Det har nog aldrig stått så många skor i den hallen i midsommarkransen. Fyllde år på en söndag så firade min födelsedag hemma med familjen. 

Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Jag är inte speciellt stilmedveten. Jag har på mig det som sitter skönt och är snyggt. Äger inte ett par byxor och har nästan alltid på mig en cardigan. Men skulle min kropp se lite annorlunda ut så skulle jag faktiskt önska att jag såg snygg ut i ett par stuprörsjeans. Älskar prickigt, blommönster och ryska sjalar. Gömmer mig ofta i svarta kläder.





3 kommentarer:

  1. Sv: Den ligger ved Tokyo Dome. Nærmeste stasjon Suidobashi!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad roligt att se fler som gillar Kpop (även om jag själv mest är för jpop, haha) c:

    Svar: Jaaa, det blir ju lätt så när man är utomlands! Framförallt i Japan, man vill ju köpa allt, det är så himla fint :D Har aldrig varit Sydkorea eller Kina, men jag skulle vilja åka dit någon gång ^__^

    SvaraRadera
  3. Oh, vilka fina uggle-lyktor!
    Ja, se till att utnyttja din närhet till fin natur. Jag bodde nära ett stort skogsomräde med ljusspår och bra 'tränings-greje' samt skog, sjöar m.m. men tog mig sällan ut. Saknar det lite nu, även om jag bor på andra sidan av skogen nu. Det är dock en halv-lång promenad dit nu..

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...