torsdag 2 februari 2012

Babushka och sju foton från Transsibiriska Järnvägen.

Dessa är bara för söta! Små ryska dockor i silver som örhängen, mina nya favoriter. Jag har en liten fäbless för babushka dockor och ryska sjalar och jag kom och tänka på min och sots resa hösten 2010. Vi passerade igenom hela Ryssland med transsibiriska järnvägen två gånger om, från Moskva till Vladivostok första sträckan, och andra sträckan Beijing till Moskva. Gissa om jag köpte dockor och sjalar. Hade jag sett dessa örhängen hade jag slagit till direkt! 
Nedan är sju foton från resan Moskva - Vladivostok i augusti 2010. Dessa bilder kommer nu eftersom jag inte hade någon blogg då.

Min och andreas kupé efter vi fyndat mat på stationen, varma piroger, nyplockade hallon, choklad, ost, smetana-chips och té, detta är lycka
Såhär kunde det se ut på stationerna
Skymning
Friskt luft på kvällen
 Tidig morgon nära Lake Baikal
Lake Baikal
På hotellet i Vladivostok. Heaven!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...