söndag 4 mars 2012

En dag i Helsingfors.




Förra helgen spenderades tillsammans med mor, far och syster. Vi åkte kryssning till Helsingfors med en dag i land. En lagom utflykt till havs och så fick vi se en av huvudstäderna på andra sidan Östersjön. Det blev mycket mat och fika, och shopping för min del. Jag är en sucker för Marimekko, Mumin, Iittala och Arabia. Helsingfors är staden för mig. Fick tag i alla specialmuggar som Arabia gjort för att Helsingfors är designhuvudstad i år. Muggarna har fyra olika motiv med olika teman, sea, downtown, park och block. Mycket tjusiga. Nu måste jag bara införskaffa Huurra muggen som sann muminmuggssamlare jag är. Bilderna ovan är inte så spännande. Släpade med mig min stora kamera men med fel objektiv. Ska till Helsingfors snart igen, då blir det nog finare bilder och bättre väder.

1 kommentar:

  1. Hej och tack så mycket! Du borde verkligen passa på att komma hit om du har en tolk som partner in crime. Jag läser inte ungerska, tänkte göra det först men kursen var full och det var kanske tur för det är först nu som jag insett vilket svårt språk det är. Klarar mig dock ganska bra på engelska, knagglig skoltyska och diverse ungerska ord jag snappat upp!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...