fredag 18 maj 2012

金曜日.

Igår var en lång och bra dag. Den innehöll mer än vad jag trodde en dag kunde innehålla. Åska, sol, storm, och jordbävning. Kattmössa, grönt te choklad och koreansk hudvård. Utsikt, yakiniku och purikura.
I skolan fick vi tillbaka våra mitt-terminsprov och jag fick 91% på grammatikdelen och 96% på kanjidelen. Lite lättad, men ändå inte helt nöjd. För att få bra omdöme från skolan samt för att kunna söka stipendium nästa termin behöver resultaten ligga på minst 90%. Därför gör det mig lite nervös att ligga nära den nedre gränsen. Gör mitt bästa.
Efter skolan cyklade vi till Don Quijote som ligger någon minut bakom vår skola. En stor butik med allt från elektronik, maskeradkostymer och importerad mat. Jag ville dit för att fira mitt provresultat och köpa en stor mössa till mig själv. Det blev en grå Monster Hunter mössa, se bild nedan.
Andreas och jag mötte upp klasskompisarna vid fem i Yoyogi. Vi gick till en yakinikubuffé gångavstånd hem från oss. Mycket mat och mycket gott. 1280yen och vi fick äta allt vi ville i 90min. Utan att vi riktigt förstod det så var vi med om en liten jordbävning också kl.17.20. Eftersom restaurangen låg nära ett tågspår så trodde vi först att det var tåget som susade förbi. Men sen efter det susade flera tåg förbi utan att det skakade och vi kunde dra vår slutsats.
Efter maten promenerade vi till Shinjuku, men det blev en liten omväg till Tokyo Metropolitan Government Building först. Gratis utsikt från 45e våningen och den var helt fantastisk. Hela Tokyo gnistrar.
Vi avslutade kvällen med Purikura i Shinjuku. Alltid lika kul! Mycket nöjd med dagen!

Yakiniku, totemo oishii! 

Klasskamrater!

Utsikt över Shinjuku.

YO! med Alicia utanför YOdobashi camera!

Min nya katt!

Har uppdaterat vår skolblogg också med ett litet speltips. Kika HÄR.

1 kommentar:

  1. Ja, äntligen lite uppdatering! Härligt med så bra resultat, låter ju grymt bra att man kan söka stipendium! Älskar Don Quijote, de har ju allt.. och Yodobashi, och yakiniku. Oh, du får mig att längta tillbaka sjukt mycket.. keep it up!

    http://sakuradesu.blogg.se/

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...