tisdag 22 maj 2012

Eclipse.

Min bild från gårdagen solförmörkelse~

Igår morse sprang ut för att ha en chans att se solförmörkelsen som skulle ske kl. 07.30. Vad jag förstått det som är det här något som bara händer i Japan vart 25e år. Överallt i elektronikbutiker har de sålt speciella glasögon inför denna händelse, men jag har inte köpt några.
Det såg molnigt ut på himlen och jag visste inte om det skulle synas annat än att det blev mörk en kort stund. Men jag hade jag fel, det syntes! Jag hade halvhjärtad tagit med mig min lilla kompaktkamera och ovan var den enda skarpa bild jag fick tyvärr, men är ändå rätt nöjd. Lyckades ta andra bilder med "hela" ecpliser, men de blev suddiga allihop. Gillade inte riktigt att rikta kameran mot solen.
Men varsågoda, en bild från landet där allt (jordbävningar, solförmörkelser, stormer, regnkaos etc.) verkar hända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...