måndag 4 juni 2012

Sweets Paradise.



En suddig bild på Priscilla, Alicia och mig efter vårt äventyrande.

Många inlägg i efterhand här. Förra söndagen 27maj mötte jag upp Alicia och Priscilla från min klass för att trycka i oss godsaker på Sweets Paradise i Shinjuku. Gissa om vi rullade ut därifrån. Sweets Paradise en kedja här i Japan som erbjuder sina kunder 70min-90min av den största efterrättsbuffén jag någonsin sett. För endast 1480yen (ca 135kr) får du äta obegränsat av pasta, sallad, tårtor, japanska desserter, mjukglass, chokladfontän. Det gäller att vara hayai (snabb) om man vill hinna smaka av allting. I priset ingår även dricka och en slice stenungsbakad pizza. För att vara Japan tycker jag buffén är prisvärd, så om man kommer hit och älskar fika så ska man passa på! Fika i Tokyo annars kan vara väldigt dyrt. I helgen betalade jag exempelvis 60kr för en frappuccino på Starbucks. Ett tips till er Sweets Paradise besökare är att kanske strunta i maten, det är ju trots allt efterrätterna som höjdpunkten på buffén och då vill man inte vara för mätt, gäller att vara taktisk.
Och som vanligt skriver jag alltid för mycket. Men i alla fall. När vi rullat ut därifrån strosade vi tre runt i Kabukicho och kollade på sminkade host club killar med moppfrisyrer för att smälta maten. Därefter gjorde vi purikura och så avslutade vi kvällen med 1h karaoke. För oss lucky gakusei's blev det 36kr för en timma, karaoke dake. Så bäst. Ser fram emot på torsdag, då ska vi besöka en restaurang vid skolan som Girl's Generation (!!!) ätit på! Shin-Okubo = K-pop paradise. Åh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...