fredag 19 oktober 2012

テレビにいてしまいました!

Igår var dagen jag var med på japansk TV för första gången, och inte minst i mitt favoritprogram ZIP!. I tisdags visste vi att de skulle komma och intervjua elever i vår skola på våning 2, så jag, Andreas och vår klasskompis Elin beger till våning 3 för att plugga och slippa all uppståndelse. Men nej, mitt i allt pluggande springer det fram ett gäng stylade människor med kameror och trycker upp de i ansiktet på oss! Fantastiskt jobbig situation, men de övertygar oss att vara med. Min japanska var så värdelös så inget av det jag sa kom med, men jag syns ändå! Haha. De frågar oss om favoritställen i Japan när det är höst, och vårt gemensamma svar blev Shinjuku Gyoen.

Bildbevis, där sitter jag i mitten. Hehe.

Varje morgon innan jag och Andreas åker till skolan så slår vi på kanal 4 och kollar på morgonprogrammet ZIP!. Vi brukar hinna kolla mellan 7.30-8.00 och då visas bland annat Check box, dagens engelska ord och Mokos kitchen. Mokos kitchen är höjdpunkten mellan 7.55-8.00 då en kille "lagar mat", alltså typ kokar pasta, hackar grönsaker och försöker se cool ut.
Så imorse visades inslaget, som tur är slapp alla höra min röst! Men det var kul att inslaget med oss kom  med i alla fall! Och jag fick säga "see noo" och sen gjorde vi tillsammans "zippu" med händerna! YAY!



Såhär ser programmet ut. Det är kaos. Och på köpet lite utbildning i Japansk populärkultur. 毎朝。

1 kommentar:

  1. Åh va roligt ändå att ni fick va med, trots att ni gick iväg för att slippa det :P

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...