söndag 3 februari 2013

宮島。Miyajima, del 3.

Dags att åka ner från berget. 

Hejdå dalen. 


I linbanan ner satt jag och smyglyssnade på ett samtal mellan en pappa, mamma och dotter i min ålder ungefär. Dottern hade likadan kamera som jag. De pratade om när de skulle ta shinkansen hem imorn, vad de skulle beställa för bento-lådor. Och sen ringde mamma och beställde. De skulle vara med kött och de skulle hämtas ut kl.13. Pappan tittade på min kamera och såg att det var likadan som hans dotter. Så olika liv, men ändå så lika. Där var jag själv på andra sidan jorden med någon annans familj i en liten korg flera meter ovanför marken. Och allt var så fint. 

Tidvattnet hade börjat dra sig bort och folk kunde komma närmare och närmare Toriin. 

Torii. 

Hejdå Miyajima. Hejdå alla söta rådjur. Kommer aldrig glömma dagen här!

1 kommentar:

  1. Mysigt att du fick åka med och tjuvlyssna på andra.. hihi
    Ser och låter otroligt fint ut, ni verkar haft bra tur med vädret.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...