tisdag 10 december 2013

Japan x 24. 10, okonomiyaki.

I helgen lagade jag okonomiyaki hemma för första gången! För er som inte vet så beskrivs okonomiyaki som japans motsvarighet till pizza. Den finns med många olika ingredienser och olika varianter, men den jag lagade innehöll i alla fall vitkål, ägg, okonomiyakismet, bacon, ost och panko; okonomiyakisås, nori och kewpie majonäs uppepå. Kika gärna på resultatet på min instagram här.
Okonomiyaki var utemat för mig då jag var i Tokyo, precis som jag och några ur klassen i level 3 gjorde på bilden ovan. Man får in alla ingredienser fint upplagda i en skål som man sedan själv får blanda ihop och steka på stekbordet framför sig. Definitivt en av mina favoriträtter. 

Japan x 24, en julkalender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...