tisdag 2 december 2014

Julkalender lucka 2. En bild på något gott du ätit i år.

http://instagram.com/candycigarette
Okonomiyaki.
Okonomiyaki, en av mina japanska favoriträtter! Det är jättelätt att göra och påminner om en omelett med mycket kål i. Väldigt mättande. Ovan är från när jag lagat okonomiyaki hemma själv.

På en japansk livs i stan hittade jag ett set som innehöll okonomiyaki mix, yam powder, tempura crisps och aonori (torkat sjögräs) för fyra personer. Perfekt. Behövde bara tillsätta strimlad vitkål, salladslök, vatten, ägg och bacon. För toppingen behövdes också okonomiyakisås och kewpie majonnäs. Inte alls särskilt dyrt heller.

Det finns olika varianter av okonomiyaki, läs om när jag åt Hiroshima Style Okonomiyaki i början av 2013.


Jag deltar i Emily Dahls Bloggjulkalender.
Mina inlägg från hennes Julkalender 2011.
Inlägg från min egna julkalender förra året Japan x 24.

4 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...