fredag 3 april 2015

Sakura. 桜。

Kungsträdgården 2014.
Går säkert att äta!
Min instagram-feed har senaste dagarna svämmat över med bilder från ett Tokyo i full blom och jag kan inte låta bli att tänka tillbaka på den tid jag bodde i Tokyo. Ju längre tiden går, desto svårare är det att förstå att jag verkligen var där. Men det var jag ju, eller hur? 

Jag minns första gången jag gick på ett iskallt hanami i Yoyogi koen och drack öl med sakura på burkarna. Jag minns promenader längs Kandagawa floden vid Higashi-Nakano. Och jag minns folkvimlet i Ueno koen. Jag minns sakura-latte på Starbucks och alla andra rosa sakura-smakande produkter. Jag minns alla turerna till Shinjuku Gyoen och jag minns solskenet.

Imorgon ska jag och min boyfrendo försöka se Kaguya hime no monogatari (Sagan om Prinsessan Kaguya) på bio i stan och så kanske jag hinner skriva till min japanska brevvän också (på japanska!). Japan, I miss you!

Senaste dagarna har jag varit sjuk och jag lider av allmän bloggtorka/livskris. Vill ni drömma er bort kan ni ju läsa Sakura report 2015.

2 kommentarer:

  1. Japan savner deg også! Kom tilbake :D :D :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill !!! :D men måste vinna pengar ;) haha

      Radera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...